Voorbereiding - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sandra & Steffi - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sandra & Steffi - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Schandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Steffi

23 Oktober 2012 | Griekenland, Athene

Hoi beste mensen!

Nog maar een klein weekje te gaan en dan gaan we naar Thailand! Allebei nooit buiten Europa geweest, dus dat wordt wat ;)
Het was nog even stressen om de visums. Vorige week woensdag zijn we namelijk helemaal naar Den Haag afgereisd naar de Thaise ambassade.
Wij verwachtten zo'n mooi groot gebouw a la gemeentehuis Boxmeer, maar wat we aantroffen was een klein hokje waarbij we eerst moesten bukken om naar binnen te kunnen waar we in de rij konden aansluiten en met z'n 10en ongeveer stonden te wachten om ons papiertje te kunnen aanvragen om überhaupt Thailand binnen te mogen komen.

Er zat een vriendelijke Thaise meneer achter de balie die geen Nederlands kon. Ik vroeg hem of hij de visums op kon sturen. Dit omdat we anders nog een keer naar de andere kant van het land moesten reizen. Nu vinden we reizen niet zo erg, maar is toch leuker met mensen om je heen die je niet verstaat, een dikke backpack op je rug en 30 graden op je kop.

Omdat dit aangetekend moet, vertelde hij ons dat het eind de volgende week zou aankomen, vertraging was niet hun verantwoordelijkheid... Hmmmm en we vliegen maandag... dat wordt krap! Weer werden we geconfronteerd met ons gevoel voor timing...
We konden er ook voor kiezen dat één van ons de visums zou ophalen, om kosten te besparen. Toch gekozen om het te laten verzenden, maar we wisten achteraf niet of dat wel zo'n verstandige keuze was.
Dit bracht dan ook veel stress met zich mee en de bloeddruk van Steffi begon te stijgen. Gelukkig kwam ik er zondag achter dat de visums zaterdag al aangekomen waren met de post.. Jeej! Weg stress :)

Ook het hostel voor de eerste 4 nachten in Bangkok hebben we al geboekt dus nu rest ons alleen nog de taak om onze korte broeken en hempjes in de backpack te proppen en op tijd op het vliegveld te verschijnen! (Mensen die ons goed kennen en mensen die ons niet zo goed kennen weten dat ook dit een lastige opgave voor ons kan zijn)

Zo, een verslagje over niets, maar om maar even vast in de smaak te komen :) Hopelijk hebben we genoeg tijd en internet in Thailand om jullie via deze weg weer op de hoogte te houden.

Dikke kus van Steffi&Sandra

• 28 Oktober 2012 - 23:16

Lollie:

ik ga jullie missen! :(

• 30 Oktober 2012 - 09:12

Mieke:

Girls!!

Geniet weer van dit avontuur! En San kom niet weer vast te zitten, ik werk al genoeg!!

Liefs Mieke

• 04 November 2012 - 20:30

Stijn:

Go girls! Leuk om jullie te ontmoeten. Kookcursus, olifanten en nachttrein voot Chiang Mai hè! :)