Campingdrama - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Sandra & Steffi - WaarBenJij.nu Campingdrama - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Sandra & Steffi - WaarBenJij.nu

Campingdrama

Door: eskimo

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Steffi

10 Oktober 2011 | Servië, Belgrado

Hooooooooooooooooooooooooooooiiiii!

Zo! Dat werd wel weer eens tijd.. Op dit moment hebben we lekker lichte backpacks omdat het mega koud is hiero in het oosten! Jaja, wij hebben al sneeuw gehad, lekker eerder dan jullie lekker puhh! Oke.. laat ons er even het positieve van inzien oke.. zag dr potdomme moi uut!

Maar even terug naar waar we gebleven waren in ons laatste verslag. We hadden uiteindelijk dus een couchsurfplek gevonden in Bologna.. Wij om kwart voor 12 de trein gepakt op naar Bologna. Alles ging eigenlijk prima en richting Milaan nog wat gekletst met een student en een oudere man uit Italie, onze eerste kennismaking met Italie!
In Milaan moesten we overstappen maar hadden 20 minuten. We hadden gehoord dat we een ticket nodig hadden dus gingen in de rij staan die helaas megalang was! Zo zouden we de trein nooit halen.. Steffi op zoek naar de informatiebalie waar ze ons uiteindelijk vertelden dat we geen ticket nodig hadden voor de trein van 20 over 7. 20 over 7? Hij zou toch om 10 over 7 gaan, die we dus net gemist hadden? Nouja beter! Wat een geluk! Dachten we... We zouden om kwart over 8 aankomen maar om half 9 waren we nog aan het rijden en leek het er niet op dat we snel op plaats van bestemming zouden zijn. Klopt, we hadden namelijk de hispeed moeten hebben en die hadden we dus toch gemist! Onze host stond al een halfuur te wachten op het station dus hem maar even laten weten dat we pas om 10 uur aan zouden komen... balen!

Uiteindelijk goed aangekomen en ontmoetten we onze host voor die avond die we superlast-minute hadden gevonden. Hele vriendelijke jongen... maar z'n Engels zat niet helemaal mee waardoor het af en toe een beeeetje ongemakkelijk was. Drankje me z'n drieen gedaan die avond maar al snel besloten dat 1 nacht in Bologna wel genoeg zou zijn.. De volgende dag heeft ie ons wat van de stad laten zien, maar ook dat was niet heel indrukwekkend dus toch maar even verder gezocht naar een andere slaapplaats. Uiteindelijk besloten om die dag alsnog naar Florence te gaan, wat we eigenlijk wilden overslaan. Nou, goed besluit geweest! Wat een prachtige stad!
We kwamen 's avonds aan en het was meteen indrukwekkend mooi. Het hostel was klein en niet heel fancy maar dat maakte het juist erg gezellig, heel huiselijk, als een studentenflat! 'S avonds was er een free sangria avond en aansluitend zouden we de kroegen op gaan zoeken. We wilden eigenlijk eerst wat gaan eten, maar Sandra rook de Sangria al en dacht hmm eentje voor het eten kan geen kwaad.. Maarja je kent t.. dan blijft het niet bij 1! We raakten met verschillende mensen in gesprek en werd al snel erg gezellig en de sangria smaakte erruhg goed :D
Op een gegeven moment gingen de Canadeze kerels een spel introduceren waarin iedereen een naam met fuck erin krijgt en ja.. dat zegt wel genoeg over het niveau van de avond. Wij wilden natuurlijk geen spelbrekers zijn en deden gezellig mee, we voelden ons wel 2 kerels maar het was zeker gezellig! Daarna het uitgaansleven van Florence gaan verkennen.. en dat hebben we geweten! Wat een jagers die Italianen zeg pfooe.. Na wat afkeurdende blikken zijn we gelukkig wel heelhuids thuisgekomen en was het zeker een geslaagde avond :)

De dag daarna zijn we de stad in gegaan en hebben mooie dingen gezien. Sandra nog 6x geprobeerd bij verschillende marktkraampjes om meer korting te krijgen op een superleuk tasje maar helaas, ze wilden niet bijgeven!

We hadden besloten nog een nacht te blijven, omdat het een gezellig hostel was en een mooie stad. 'S avonds uit eten geweest, gekletst over vanalles en nog wat, een prachtige diashow op een gebouw bekeken waardoor ook deze avond weer erg geslaagd was.

De dag daarna vertrokken we naar Venetie. Er waren niet veel (goedkope) hostels te vinden in Venetie en besloten toen om maar op een camping te verblijven. Zo erg kan dat niet zijn toch!? Nou, wel dus!!! Wat een drama hee.. Een zweed die we ontmoet hadden bij de bushalte ging met ons mee naar dezelfde camping en binnen de kortste keren waren we helemaal lekgestoken door de muggen! AArrrghh ze zaten overal! We hadden gelukkig wel een prima tent met gewoon een bed erin alleen toen Sandra haar bed wilde opmaken en haar backpack ergens tussen wilde proppen schoof het bed van de plank in de tent af waardoor het bed helemaal scheef lag... wat een drama! Verder reden er ook nog eens geen bussen in verband met een staking dus je kunt je indenken in wat voor een euforiestemming wij die dag begonnen.. Gelukkig kwam onze 'geweldige' host uit Venetie en was die dag bij z'n familie. We hadden al afgesproken om elkaar nog te ontmoeten in Venetie maar dat ging lastig gezien we niet naar de stad konden komen. 'Ik kan jullie wel komen halen met de auto' kregen wij toen in onze inbox binnen en ineens was de host toch best top! We zijn met een vriend van hem en de zweed uit eten gegaan en het was dus toch nog een gezellige avond.

De volgende dag reden de bussen gelukkig weer en wat mooie dingen in de stad gezien. We hadden de opdracht gekregen om met 50 procent korting in een gondel te gaan, maar hedde gullie wel gekeken wat da kost?! Kan wel 100 euro kosten dus helaas.. deze opdracht hebben we voorbij moeten laten gaan.
'S nachts om half 2 zou de trein pas naar Ljubljana in Slovenie gaan dus we hebben 's avonds onze tijd nog gezellig uit kunnen zitten met 2 Australiers waarmee we fase 10 (kaartspel) hebben gespeeld. Belangrijk detail: Sandra had gewonnen, BAM! Wat wint zij vaak he?

Rond 12 uur wilden we de bus pakken om op tijd voor de trein te zijn. We moesten vertrekken vanaf Mestre station maar de bus reed naar Venetie maar daar zou vast nog wel een bus of trein naar Mestre gaan! Dachten we.. We kwamen in Venetie aan en de laatste trein was al vertrokken. Steffi vroeg daarom in een bus of die naar Mestre ging. 'Ja hoor!' werd er geroepen, dus wij instappen. Duurde potdomme lang voordat ie op Mestre was.. ja de bus ging ook helemaal niet naar het station blijkbaar! Dus wij 2 km van het station dr uit, omdat volgens de chauffeur het volgende station eindstation was en daar stonden we dan om 1 uur 's nachts in de middle of nowhere met onze backpacks. We gingen lopen maar zouden dan geheid onze trein missen, dan maar liften! Als je met je backpack 's avonds laat een trein moet halen gaat alle angst ineens weg. Uiteindelijk stopte er een auto met 2 hele vriendelijke mannen en een vrouw die ons wel een lift wilde geven. Thank god!!! De chauffeur was zelf internationaal chefkok, nou zo kom je nog eens mensen tegen!

Precies om 01.30 kwamen we op het station aan en de trein zou dan eigenlijk al vertrokken zijn. We zagen dat er toch een trein stond dus wij rustig daarheen lopen, was dat gewoon onze trein! HOPPA! Engeltje op onze schouder :) High-fiven met de conducteur en instappen maar :D
In de trein raakten we aan de praat met een Amerikaan waardoor we nog niet echt konden slapen en we moesten midden in de nacht 2x overstappen waardoor we 's morgensvroeg helemaal gebroken in Ljubljana aankwamen, waar het ook nog eens ijskoud was! Gelukkig konden we lekker bij het ontbijt aanschuiven en werd het 's middags wel weer 26 graden. 'S avonds was het de bedoeling om te gaan stappen, maar het was wel duidelijk dat we toch echt slaaptekort hadden aangezien Steffi bijna in slaap viel in de kroeg. Beter morgen stappen!
Volgende dag walking-tour gedaan en het was nog lekker weer. 'S avonds gaan stappen in een club/pub waar meer Spanjaarden en Portugezen waren dan Slovenen, maar was wel weer gezellig. Steffi's stembanden hebben overuren gemaakt gezien iedere Spanjaard/Portugees/Turk wel even een gesprekje wilde aanknopen. Wat een avond ook weer!
Volgende dag werden we wakker met ontzettende regen buiten! Over met het korte broeken weer :( We zijn naar de grotten in Postojne geweest, waar het gewoon begon te SNEEUWEN! te sneeuwen!? Ja te sneeuwen! KOUHOUD! Maar dus wel heel mooi wat ik zal zei ;) Net zoals de grotten. Op de heenweg naar de grotten vanaf het station reden geen bussen, wat ons wel verteld was. Gelukkig wilde een leuke Sloveen ons wel even een lift geven. Je kunt veel zeggen over Oostbloklanden maar vriendelijk zijn ze hier zeker!

'S avonds de nachttrein naar Belgrado genomen. Een Canadees uit het hostel vergezelde ons, een aparte maar wel geinige kerel. Ook hier is het koud! Op zich wel een mooie stad, maar 2 dagen is wel voldoende. 1e avond waren we helemaal klaar om te stappen, want we hoorden goede verhalen over het uitgaansleven in Belgrado, maar ze hadden ons niet verteld dat je overal een reservering nodig hebt om binnen te komen! We zijn wel bij 6 clubs weggestuurd, omdat we niet op de lijst stonden.. Nou, ook niet erg toeristvriendelijk :( Uiteindelijk zijn we in een salsabar geeindigd waar iedereen echt te goed kon salsadansen waardoor we ons niet helemaal op ons gemak voelden maar was wel gaaf om te zien! Steffi raakte aan de praat met een local die ons wel de stad wilde laten zien de volgende dag dus we hebben gister de hele dag door de stad gewandeld met z'n 4en (De Canadees was ook mee).

'S avonds zijn we wat gaan drinken met z'n 4en en nog een jongen en een meisje die we via couchsurfen hadden gevonden. Zij brachten ons naar een barretje ergens in een appartement waar je alleen kan komen als je weet dat daar iets zit. Dat was dus wel gaaf! Wat wat minder gaaf was, was dat we snel merkte dat het niveau van de gesprekken en het Engels erg hoog lag en we ons ineens een soort Kelly voelden. Niet fijn! De couchsurf mensen gingen vroeg naar huis en wij vertrokken met z'n 4en naar een kroeg, beter dansen dan praten over weetikveel!

We besloten naar een kroeg te gaan die aanbevolen was aan de Canadees. We moesten met de lift omhoog en kwamen in een tent met live muziek wat wel gaaf was alleen de vrouwen zagen er nogal ja.. underdressed om het maar te zeggen uit en de mannen vrij macho. Achteraf vertelde de local die mee was ons dat de vrouwen dan ook ingehuurd waren en veel van de mannen criminelen waren. Hallooo! Nieuws wat vooraf handig is! We zijn dus gewoon in een kroeg met hoeren geweest.. vreeeeeemd! Toch was het redelijk gezellig.

Vandaag hebben we eigenlijk niet veel gedaan, vooral chocola gegeten. Om kwart over 9 gaat onze trein naar Sofia in Bulgarije waar we een couchsurfadres hebben. We hebben nog iets meer dan 2 weken, maar voelt toch alsof t bijna over is! :( Nog ff hard genieten hier dus en hopen dat het zonnetje zich nog even wil laten zien.

Sorry voor het lange verhaal maar ik wil alles vertellen!!

Veel liefs en een beetje kou van de leukste koukleumers everrrr!

Big hug,
Steffi&Sandra

• 10 Oktober 2011 - 18:01

Ellen:

Oke.. ik ben TE jaloers... julie maken echt zooooveel mee!! Zo gaaf! Jullie hebben nog 2 weken,, maar 1 ding staat vast, dit vergeet je NOOIT meer!
    Hier mis ik jullie wel hoor:(
    maar gelukkig genieten jullie volop!

• 11 Oktober 2011 - 16:17

Tjeerd:

Nog 2 weken wachten tot je eindelijk weer thuis bent, met als positieve kant dat je kamer al 4 weken geen .....is
    geniet nog even door, veel plezier.
    heel leuk om op deze manier wat van de reis mee te krijgen.

• 12 Oktober 2011 - 14:05

Lola:

Hahahhaa ik heb me kapot gelachen om jullie verhaal. Heel leuk om zo op de hoogte te blijven, lijkt bijna net alsof ik even met jullie op het terras heb gezeten om bij te kletsen.

Hele dikke kus, jullie koukleumend vriendinnetje aan de andere kant van europa

• 12 Oktober 2011 - 20:37

Anke:

hopelijk houdt dat engeltje op jullie schouders het nog een paar weken uit met jullie! Hoop dat ze geen burnout krijgt met al die avonturen van jullie.
    Groetjes en dikke knuffels van het thuisfront