De aftrap! - Reisverslag uit Coimbrã, Portugal van Sandra & Steffi - WaarBenJij.nu De aftrap! - Reisverslag uit Coimbrã, Portugal van Sandra & Steffi - WaarBenJij.nu

De aftrap!

Door: de leukste van t stel

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Steffi

18 September 2011 | Portugal, Coimbrã

Ola koukleumende Hollanders!

We zijn nu al een paar daagjes onderweg dus even een eerste update :D
Laten we beginnen met dag 1 van de reis...... het inpakken van de backpack! Ja ook dit hoort bij de reis want dat was een hele missie op zich! Na urenlang overleg en gepeins over wat er mee zou moeten is het uiteindelijk gelukt de backpack zo te vullen dat we er geen hernia aan over houden. Die 12 andere shirtjes en jurkjes hebben we dus maar thuis gelaten...
Nog even afscheid genomen van onze lieve vriendinnetjes en dan eindelijk op naar Weeze om het grote avontuur aan te gaan :)

Op 15 september om kwart voor 7 reden we aan. We kwamen mooi op tijd aan en dachten oke ff wachten nog.... nou dat werd wel wat langer want ineens verschenen er de gevreesde rode letters in beeld: DELAYED en wel 2 uur.. Balen! Wij maar wachten en wachten en op een gegeven moment kwamen er 2 italianen aan onze tafel zitten. Goh leuk als je zo over mensen kan praten en ze verstaan het niet dus dat deden we dan ook! Bleken ze al 10 jaar in Nederland te wonen en begonnen ineens een gesprek.. oops! Maar wel heel gezellig :) Zo snel ontmoet je dus nieuwe mensen!

Uiteindelijk kwamen we ´s nachts om kwart voor 1 in Porto aan dus eenmaal in het hostel was het gelijk slapen om een paar uur later weer wakker te worden tussen 14 harige hangende mannenbenen.. jawel! We sliepen op 1 kamer met 14 mannelijke Belgen.
De eerste dag hebben we een hoop gelopen en gezien in Porto en een eerste opdracht uitgevoerd! Op de foto gaan met 2 bekende bruggen in Porto. Foto´s volgen nog! Superleuk boekwinkeltje gezien en lekker wezen wijnproeven waardoor we daarna ietwat waggelig naar huis liepen.. erg lekkere wijn!

Gister zijn we met de trein vanuit Porto naar Coimbra gegaan waar we slapen bij een couchsurf adres. Erg gezellige gasten. Zijn nu Benefica (voetbal) aan het kijken met een hoop geluid dus heb ik even tijd om te typen :P Helaas doet de komma t niet dus vandaar geen komma´s.. Op het station nog in gesprek geraakt met een dronken maar grappige Fransman een vriendelijke Portugees en een gezellige Engelsman die ons uitnodigde om gezellig wat te gaan drinken als we tijd hebben.. leuk!

Gister met onze hosts wezen stappen in Coimbra.. waarvoor we eerste een hele berg op moesten wandelen! Wel meteen mooie dingen gezien :) Ook nog een priveoptreden Fado muziek gekregen van een man met een accordeon. Dat was niet van lange duur maar dat vonden we niet zo erg :) Hier trouwens meteen rode wijn leren drinken omdat onze hosts alleen rode hadden gehaald maar die was lekkerrrr!!!
Vandaag een beetje de stad verkent onder begeleiding van Stéphane. Nog even bij een mis gaan zitten maar aangezien we in onze korte broeken en hempjes zaten (jahaa zo lekker warm is t hier) en ook nog ns Stephanes telefoon afging werden we niet heel vriendelijk aangekeken en besloten we maar snel weer te gaan voordat ze ons gingen vervloeken.. ofzoiets..

Morgen pakken we vroeg de bus naar Lissabon om daar onze reis te vervolgen.
En we zullen ons best doen om dan zsm weer iets te laten weten!

Hopelijk missen jullie ons nog niet al te erg.. want t duurt nog wel ff :) :P

Heel veel liefs
Steffi & Sandra
xxx

• 18 September 2011 - 20:34

Mama Van Steffi:

eindelijk een berichtje van jullie, zat er al een paar dagen op te wachten. zoveel internationale aandacht moet jullie zelfvertrouwen wel een boost geven! veel plezier in portugal en ben benieuwd naar de foto's...

• 18 September 2011 - 20:34

Mama Van Sandra:

Dat was dus niet van de mama van steffi maar van de mama van sandra, dat krijg je met automatisch invullen. doei anke

• 18 September 2011 - 21:20

Lollie:

klinkt echt super leuk!! jaloers hihi geniet er lekker van en drink maar wat op ons!!!! knuffel!

• 19 September 2011 - 08:45

Laurapaura:

Hee lieverds! Super om te lezen dat jullie t zo leuk hebben! Ben benieuwd naar de foto's! Ik heb vandaag gewoon al mn winterjas aangetrokken! Maar warme chocomel met slagroom is minstens zo lekker als rode wijn haha. Kus!

• 19 September 2011 - 08:55

Ellen En Roy:p:

Haaj schatjes! Hahaha fheeerlijk om te lezen , nu al zoveel meegemaakt, geweldig:P klinkt nu al erg leuk!! En zat idd ook al op berichtje te wachten:( EINDELIJK;) nee maar geniet er van dames!!:D xxx

• 19 September 2011 - 21:50

Moeder Van Steffi:

Wat geweldig dat jullie t zo leuk hebben. Die Spanjaarden waren natuurlijk ook wel in voor een grapje. (Nederlaners) Wel balen dat het vliegtuig zoveel vertraging had. Heel veel plezier, en wat leuk om te lezen.
    Was je sarong in de kerk misschien toch wel handig geweest.