Madrid en Frankrijk - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sandra & Steffi - WaarBenJij.nu Madrid en Frankrijk - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sandra & Steffi - WaarBenJij.nu

Madrid en Frankrijk

Door: Het is mij!

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Steffi

27 September 2011 | Portugal, Lissabon

Bonjour!

Werd wel weer eens tijd voor een updatetje he.. tsja dr is op reis genoeg te doen dus om tijd te vinden om een verslagje te typen is niet heel gemakkelijk maar bij deze :)
Lissabon was erg gezellig en mooi! Hoe gezellig de pubcrawl was was al duidelijk :) Laatste dag daar dan ook lekker brak naar het kasteel gaan kijken, was wel erg mooi! De dag daarvoor hadden we na veel moeite eindelijk een kleine fles zonnebrandcreme gekocht op een markt. Jeej! Helaas is ook die alweer verloren.... Beter niet spullen naar elkaar gooien als je op een hoog schuin muurtje zit... Weg zonnebrand!
Maar goed, daarna nog in een ander deel van Lissabon lekker in een park gaan liggen en een prachtig klooster van buiten gezien omdat ie al gesloten was! Dat doen we trouwens best veel.. in een park liggen.. maar het blijft toch speciaal :P

21 september hebben we de nachttrein naar Madrid genomen. Ideaal, lekker slapen in de trein! Dachten we... Stoeltjes met in het midden een armsteun waardoor je niet lekker op 2 stoelen kon gaan liggen. Om de zoveel tijd werd je dus wel weer wakker met pijn op alle mogelijke plekken en het was nou ook niet bepaald geruisloos.. Niet heel geslaagd dus! 'S morgens vroeg kwamen we om 9 uur aan op station Madrid Chamartin waar de oom van Sandra ons ophaalde. We bleven 3 nachten slapen in het appartement van de schoonbroer van haar oom, omdat het appartement van Joost (oom) werd verbouwd. Mooi appartement, vlakbij het Real Madrid stadion.
Eerst ff lekker gedoucht en toen de stad in waar Joost ons heeft rondgeleid, helaas was onze toestand niet helemaal wakker.. eerder zombies, maar alsnog was het meteen duidelijk dat het een erg mooie stad was! Lekker gegeten op Playa de Mayor :) Met het warme, erg warme zonnetje in ons gezicht :D Mooie gebouwen en parken gezien.

'S avonds zijn we wat gaan eten en hebben we gewacht tot 12 uur want dan zou Sandra volwassen worden!!! Jaja mensen! Ondertussen is Sandra alweer 21 jaartjes oud! (Nogmaals bedankt voor alle felicitaties btw :))
Het plan was om te kijken of we lekker ergens wat konden gaan drinken, beetje stappen misschien? Alleen voor de eerste club die we tegenkwamen stonden meiden met 36 meter hoge hakken en 36 centimer lange jurkjes... Ja die hadden we niet in onze backpack gestopt! Dus maar even door de stad gelopen en in het park gezeten. (Uhhu, zelfs 's avonds). Nog even geouwehoerd met een Nederlandse Spanjaard uit Bonaire die in Duitsland gewoond heeft, was wel gezellig, was eigenlijk een soort propper maar we hebben m gewoon ff van zn werk afgehouden :)

De dag daarna zijn we naar El Escorial gereden met Joost waar we het buitenpaleis (zonnepaleis) van de Koning hebben gezien. Erruhg mooi! Vooral de grafkamers.. woei! Joost was verbaasd over de tijd die wij konden doorbrengen in het schilderijen gedeelte... jaja wij zijn wel cultureel aangelegd :)
Hing ook een kaart van Brabant aan de muur daar! Stond ook Boxmeer op! (Heette toen nog alleen meer blijkbaar) En beugen, oeffelt, vierlingsbeek enz. was er ook op te zien, toch grappig ;)
Joost kan niet al te lange afstanden lopen en ging daarom in een rolstoel mee, waardoor we nog een speciaal gedeelte mochten bekijken waar de normale bezoekers niet mogen komen. Heel gaaf! Dan voel je je toch wel speciaal ;)

Deze dag was trouwens ook de verjaardag van Sandra! JEEJ :D 's avonds zouden we met z'n 4en naar een Flamencoshow gaan. We stappen naar binnen en Sandra wil net de deurmeneer? begroeten.. staan haar ouders daar ineens!!!! Als verrassing voor haar 21e verjaardag overgevlogen en waren blijkbaar al vanaf woensdag in Madrid. Voor haar gevoel stond ze wel 5 minuten stil in shock en bleven de tranen niet weg ;) Superleuke verrassing! Ook de show was erg mooi. Er zat een opdracht bij dat we met de flamencodansers moesten gaan dansen maar dat is helaas niet gelukt.. wel een foto met de vrouwelijke ster van de avond! Lieve vriendinnetjes trouwens nog bedankt voor jullie kaartjes enneee.. ja je weet wel :P

Nog even een drankje gedaan op het terras en daarna samen het echte uitgaansleven verkennen. Eerst gezellige maar milde barretjes van binnen gezien maar toen op naar het echte werk. Naar een grote club waar diezelfde meiden op hakken te vinden waren... nouja gewoon doen!
Da was wel ff acclimatiseren....... de mannen waren daar soepeler in de heupen dan Sandra (Steffi met haar salsaervaring voelde zich wat meer thuis) en we hebben gemerkt dat veel Spanjaarden erg temperamentvol zijn en vooral ook geen Engels kunnen! Dan maar dansen denken ze dan? Beter niet.. Ook buiten de club zijn we nog wat vreemde figuren tegengekomen maar goed dat was wel lachen en uiteindelijk om 7 uur 's morgens lekker gaan slapen :)
Lekker uitgeslapen en na het opstaan nog maar eens gaan kijken waar we na Madrid heen zouden kunnen gaan. Een leuke plaats die op de route ligt was nog lastiger te vinden dan we dachten. Uiteindelijk besloten om naar Montpellier te gaan de dag daarna, studentenstad in Frankrijk. Doordat we minder lang in Spanje zaten hebben we een aantal opdrachten niet kunnen uitvoeren, erg jammer! Vooral de opdracht van het eten bestellen vonden we superleuk! Dus degene die die bedacht heeft mag m vervangen voor bijvoorbeeld Italie of Istanbul en die opsturen? Dan voeren we m alsnog uit.
Die dag nog het paleis in Madrid bekeken, erg mooi! Was overigens ook een opdracht om daar gratis naar binnen te komen maar niet erg gemakkelijk met zo'n gezellige Spanjaardse dame achter de kassa.... Maar! Wel korting weten te fixen (A) We kregen met studentenpas 50% korting en